קטע ד', קו הרכבת המהיר לירושלים (A1)

ישראל

ביצוע עבודות כרייה ומנהור מורכבות בחתכים משתנים, כריית אולמות ופירים לתחנת רכבת תת-קרקעית 80 מ' מתחת לפני האדמה וביצוע גשרים. הפרויקט כלל פינוי של כמיליון מ"ק חומר כרייה חצוב והכנסת 120,000 מ"ק בטון לעבודות תימוך במנהרות הפרויקט בוצע בלוחות זמנים צפופים, בזכות כרייה במספר אתרים במקביל, כולל במשמרות לילה, ובאמצעות צי של כ-70 כלים מסוגים שונים רוב השינוע בוצע באתרים בעלי חשיבות נופית ובשמורות טבע, תוך שמירה קפדנית על ועמידה ברגולציה נוקשה
  • לקוח: רכבת ישראל
  • תקציב: 820 מיליון ש"ח
  • תאור:

    כריית מנהרה 3A (צמד מנהרות חד-מסילתיות) ומנהרה 4 (מנהרה אחודה ל-2 מסילות) עם הרחבה ל-Cross Section מסילתי של 4 נתיבים ופיצול ל-2 מנהרות לפני הכניסה לתחנת בנייני האומה (80 מ' מתחת לקרקע). הכרייה בוצעה בשיטת NATM באמצעות קידוח פיצוץ (Drill & Blast) | כריית 2 אולמות תחנת הרכבת ואולם הנוסעים (כל אולם: שטח 300 X 17 מ', גובה 27 מ') | כריית פיר דרגנועים (130 מ') בשיפוע 30% ופירי אוורור אנכיים לתחנה |  כריית מנהרות מקשרות ומנהרת גישה | יציקת מנהרות ופירי דרגנועים (Inner Lining) בשיטת Cast-in-place Concrete Lining | עבודות הנדסה אזרחית: יציקת רצפות, עבודות ניקוז ועבודות איטום | הקמת גשר 9 (אורך: 250 מ', גובה: 47 מ') בעמק חלילים ליד מבשרת

    בעבודות הכרייה נעשה שימוש בציוד מכני-הנדסי משוכלל: מכונות קידוח אופקי (Face drilling) של Boomer; מכונות קידוח אנכי (Surface drilling); מכונות קידוח מטריות (Multi-use drilling); מתיזות בטון, משאבות בטון, באגרים, טלסקופים, שופלים ופרקיות

בפרויקט זה השתתפו: