מנהרות הראל, כביש 1

ישראל

פרויקט תכנון ביצוע (Design Build) "פאושלי" הכולל כריית 2 מנהרות תחבורה ועבודות עפר למילוי סוללת כביש, במסגרת שדרוג והרחבה של כביש 1 מירושלים לת"א
  • לקוח: נתיבי ישראל, החברה הלאומית לתשתיות תחבורה
  • תקציב: 200 מיליון ש"ח
  • תאור:

    קידוח ויציקת כלונסאות דיפון ועוגני קרקע לצורך כריית הפורטלים, כריית 2 מנהרות תחבורה בשיטת NATM עם 3 נתיבי נסיעה (אורך: 750 מ' כ"א), כריית מנהרות מקשרות, יציקת מנהרות (Inner Lining) בשיטת Cast-in-place Concrete Lining, יציקת מבני כניסה ויציאה לכל מנהרה (Cut & Cover), עבודות איטום במנהרה ע"י ממברנות איטום מיריעות PVC מוגנות ב בד גאוטקסטיל, עבודות הנדסה אזרחית: בניית מדרכות והכנות שרוולי חשמל ומערכת אינסטלציה במנהרה, עבודות עפר להקמת סוללה (גובה: עד 24 מ'), התקנת מערכות ניקוז ייחודיות הכוללות פילטר ניקוז לאורך הוואדי בתחתית הסוללה והטיית נחל ארזה (אורך כולל: 650 מ'), סה"כ 500,000 מ"ק, יציקת קירות דיפון אדריכליים בפורטלים

    עבודת הכרייה עברה דרך חומר לא יציב שמולא בעבר באמצעות שפיכה חופשית, וחייבה תימוך מקדים מיוחד והתקדמות אטית ומבוקרת

    הכרייה נעשתה בשיטת קידוח פיצוץ (Drill & Blast), תוך שימוש בציוד מכני-הנדסי משוכלל: מכונות קידוח אופקי (Face drilling) של Boomer; מכונות קידוח אנכי (Surface drilling); מכונות קידוח מטריות (Multi-use drilling); מתיזות בטון, משאבות בטון, באגרים, טלסקופים, שופלים ופרקיות

בפרויקט זה השתתפו: