מנהרות רכסים, כביש 6

ישראל

כריית 2 מנהרות תחבורה (אורך כולל: 4,700 מ'), כולל 1,200 מ' בשיטת Cut & Cover, במסגרת הקמת החלק הצפוני של כביש 6 מיוקנעם לצומת סומך
  • לקוח: שפיר הנדסה אזרחית וימית בע"מ, פיצרוטי (איטליה)
  • תקופה: 2018
  • תקציב: 300 מיליון ש"ח
  • תאור:

    כריית 2 מנהרות תחבורה בשיטת NATM עם 3 נתיבי נסיעה (אורך: 1,750 מ' כ"א), עבודות Cut  & Cover ב-3 מקטעים (אורך: 1,200 מ'), כריית מנהרות מקשרות, יציקת מנהרות (Inner Lining) בשיטת Cast-in-place Concrete Lining, יציקת רצפות ועבודות בינוי נוספות לאורך תוואי המנהרה

    כדי לעמוד בלוחות הזמנים הצפופים, בוצעו עבודות הכרייה ב-4 עד 6 חזיתות במקביל כולל במשמרות לילה, ובאמצעות צי כלי צמ"ה של 50 כלים שונים ובשיתוף יצרנים בינלאומיים מטורקיה, איטליה וספרד

    עקב התנאים הגיאולוגיים המורכבים בתוואי בוצע קירוי מקדים מסיבי, שכלל ביצוע קשתות פלדה בכל 1-1.5 מ' בשילוב עם ברגי סלע (Sn Bolts) ו/או ברגי קידוח עצמי (Self-Drilling Bolts), במשקל כולל של 3,500 טון פלדה

    הכרייה נעשתה תוך שימוש בציוד מכני-הנדסי משוכלל: מכונות קידוח אופקי (Face drilling) של Jumbo; מכונות קידוח אנכי (Surface drilling); מכונות קידוח מטריות (Multi-use drilling); מתיזות בטון, משאבות בטון, באגרים, טלסקופים, שופלים ופרקיות

בפרויקט זה השתתפו: