תחנת רכבת בנייני האומה | ירושלים

הפרויקט: תחנה עיקרית בקו הרכב המהיר ת"א – י-ם, המציבה אתגרי תכנון ובנייה ייחודיים. התחנה בעומק 85 מ' מתחת לקרקע ונגישה באמצעות 11 מעליות ו-12 מסועים באורך 45 מ' המסוגלים לשאת עד 30 טון כל אחד בתוך מנהרה החצובה בעומק 90 מ' המפלס התחתון כולל את התחנה, רציפים ודרגנועים ומבנה טכני (מפוחי אוורור, גנרטורים, יחידות קירור, חדרי חשמל וכד', ובעליון מערכת דרגנועים ומעליות. בפרויקט אתגרים ייחודיים כגון שינוע חומרים וציוד מתחת לאדמה ולמנהרת הדרגנועים, והרכבת דרגנועים ייחודית ראשונה מסוגה בישראל. עקב העומק הרב נדרשת הזרמת כמות גדולה של אוויר ממפלס הרחוב, ומערכת לפליטת אוויר ושחרור עשן בחירום פרויקט רב-תחומי של 3 חברות בקבוצת אלקטרה המדגים היטב את הסינרגיה ושילוב היכולות בתחום התשתיות והבינוי עם עבודות אלקטרו-מכניות מורכבות
  • מיקום: בנייני האומה, ירושלים
  • לקוח: רכבת ישראל
  • אדריכל: ברחנא אדריכלים | ירון שמעוני שחם
  • תאור:

    השלמת בינוי ושלד במבנה העל-קרקעי, באולמות התחנה התת-קרקעית, ברציפים ובמנהרות ופירי הגישה אליה באמצעות מעליות, דרגנועים ומדרגות | עבודות גמר, חיפויי אלומיניום, חיפויי זכוכית, חיפויי אבן, גבס וצבע | התקנת מערכות אלקטרו-מכניות במבנה המערכות המזרחי בסמוך לתחנה | התקנת מעליות ודרגנועים תוצרת OTIS | התקנת מערכות מיזוג ואוורור, חשמל ומנ"מ, כיבוי אש וצנרת מורכבות | התקנת מערכות קירוי ייחודיות נגד אש | עבודות מסגרות וזכוכית מורכבות במבנה החיצוני במפלס העליון

בפרויקט זה השתתפו: