חניון שז"ר, ירושלים

ישראל

ביצוע עבודות כרייה ודיפון להקמת חניון תת-קרקעי בן 5 קומות (1,300 מקומות חניה) ומעבר תת-קרקעי לרכב. החניון מיועד למשתמשי תחנת הרכבת בנייני האומה, תחנה מרכזית אגד והמתחם המסחרי שמוקם באזור, במסגרת פרויקט "שער הבירה" המוקם בהשקעה של 1.4 מיליארד ש"ח. כדי לעמוד בלוחות זמנים צפופים מבוצעות עבודות הכרייה ב-4 חזיתות במקביל, 24 שעות ביממה, תוך הקפדה על דרישות מחמירות של איכות הסביבה עקב הקירבה לאזור מגורים
  • מיקום: רחוב שז"ר, בכניסה לירושלים
  • לקוח: מוריה, חברה לפיתוח ירושלים
  • תקופה: 2019
  • תקציב: 230 מיליון ש"ח
  • תיאור:

    קידוח ויציקת כלונסאות דיפון ועוגני קרקע לצורך כריית פורטלים, כרייה תת-קרקעית של מנהרות גישה זמניות (אורך: כ-300 מ') בשיטת NATM, כרייה תת-קרקעית של 2 אולמות חניון מקבילים (אורך: 250 מ'ר, רוחב: 17 מ', גובה: 27 מ') ומנהרות מקשרות ביניהם בשיטת NATM באמצעות קידוח פיצוץ (Drill & Blast), יציקת החלק העליון של אולמות החניון (Inner Lining) בשיטת Cast-in-place Concrete Lining, ביצוע הנמכות תוך ייצוב דפנות האולמות

    עבודות הכרייה מבוצעות בעומק של 5 מ' מתחת לכביש הכניסה הראשי לירושלים ומחייבות תימוך מקדים מסיבי בעזרת צנרת מטריות Fore Poling Pipes (אורך כולל: 50,000 מ'), וקשתות פלדה Steel Ribs (משקל כולל:  650 טון)

    בעבודות הכרייה נעשה שימוש בציוד מכני-הנדסי משוכלל: מכונת כרסום Roadheader, מכונות קידוח אופקי (Face drilling) של Jumbo; מכונות קידוח אנכי (Surface drilling); מכונות קידוח מטריות (Multi-use drilling); מתיזות בטון, משאבות בטון, באגרים, טלסקופים, שופלים ופרקיות

בפרויקט זה השתתפו: