מנהרות רכסים, כביש 6

ישראל

כריית 2 מנהרות תחבורה (אורך כולל: 4,700 מ'), כולל 1,200 מ' בשיטת Cut & Cover, במסגרת הקמת החלק הצפוני של כביש 6 מיוקנעם לצומת סומך
  • מיקום: מחלף רכסים (איבטין) וכביש 762 - חוצה ישראל
  • לקוח: שפיר הנדסה אזרחית וימית בע"מ, פיצרוטי (איטליה)
  • תקופה: 2018
  • תקציב: 300 מיליון ש"ח
  • תיאור:
    • כריית 2 מנהרות תחבורה בשיטת "מנהור שלבי" (NATM) עם שלושה נתיבי נסיעה (אורך: 1,750 מ' כ"א).
    • עבודות Cut  & Cover ב-3 מקטעים (אורך: 1,200 מ').
    • כריית מנהרות מקשרות.
    • יציקת מנהרות (Inner Lining) בשיטת Cast-in-place Concrete Lining.
    • יציקת רצפות.
    • עבודות בינוי נוספות לאורך תוואי המנהרה.

     

    כדי לעמוד בלוחות הזמנים הצפופים, בוצעו עבודות הכרייה ב-4 עד 6 חזיתות במקביל כולל במשמרות לילה, ובאמצעות צי כלי ציוד מכני הנדסי (צמ"ה) של 50 כלים שונים, ובשיתוף יצרנים בינלאומיים מטורקיה, איטליה וספרד.

    עקב התנאים הגיאולוגיים המורכבים בתוואי מנהרות רכסים בוצע קירוי מקדים מסיבי, שכלל ביצוע קשתות פלדה בכל 1-1.5 מ' בשילוב עם ברגי סלע (Sn Bolts) ו/או ברגי קידוח עצמי (Self-Drilling Bolts), במשקל כולל של 3,500 טון פלדה.

    הכרייה נעשתה תוך שימוש בציוד מכני-הנדסי משוכלל: מכונות קידוח אופקי (Face drilling) של Jumbo; מכונות קידוח אנכי (Surface drilling); מכונות קידוח מטריות (Multi-use drilling); מתיזות בטון, משאבות בטון, באגרים, טלסקופים, שופלים ופרקיות.

בפרויקט זה השתתפו: