קו הרכבת המהיר לירושלים (1A), מבנה עליון ו-Slab Track

ישראל

קו רכבת מהיר שיחבר בין ירושלים, נתב"ג ותל אביב תוך 28 דקות במהירות עד 160 קמ"ש. הקו מסתיים בתחנת רכבת תת-קרקעית בעומק 80 מ' בכניסה לירושלים פרויקט תכנון, ביצוע ואחזקה (Design Build) רב-תחומי ומורכב, הכולל עבודות הנדסה אזרחית: הכנת תוואי המסילה ומשטחי התקנה, ייצור והצבת מיסעות בטון טרומיות, הנחת פסים מלטרון ועד ירושלים, בניית מנהרות מילוט ושירות; מערכות אלקטרו-מכניות: חשמל, מערכות מתח נמוך, תשתיות לקבלני הרכבת, אינסטלציה וכיבוי במים, מיזוג, אוורור והוצאת עשן; אחזקה של המערכות למשך 10 שנים זהו אתגר לוגיסטי והנדסי ראשון מסוגו בישראל, הכולל עבודה במנהרות ארוכות וצרות (שנבנו בשיטת TBM) באורך עשרות ק"מ, תוך שימוש בעשרות צוותים במקביל ושינוע יומיומי של עובדים, ציוד מכני-הנדסי, מערבלי בטון וכלי תחבורה אחרים בתוך המנהרות. הפרויקט בוצע בזמן שיא ברמה עולמית, בזכות תכנון ותיאום יום-יומי מדוקדק, לו"ז מוקפד ואופטימיזציה הנדסית, פיתוח שיטות ופתרונות ייעודיים.
  • לקוח: רכבת ישראל
  • תקציב: 6.86 מיליארד ש"ח סה"כ, עבודות אלקטרה: 750 מיליון ש"ח
  • שטח:
    44 ק"מ, מתוכם 40 ק"מ מנהרות ו-4 ק"מ גשרים (לא בביצוע אלקטרה)
  • תיאור:
    • ביצוע תכנון, לרבות יישום ידע זר תוך כדי הביצוע.
    • יציקת בלוקי מערכות (אורך: 40 ק"מ, נפח: 90,000 מ"ק) | יציקת Sub Base (אורך: 44 ק"מ, נפח: 70,000 מ"ק).
    • התקנת שרוולי חשמל מצנרת קשיחה (כ-1,500 ק"מ).
    • כבילה של כבלי מתח גבוה/נמוך/תקשורת לאורך בלוקי המערכות ובחדרים הטכניים במנהרות המקשרות (אורך: כ-1,000 ק"מ).
    • ייצור והתקנת מאות לוחות מתח גבוה ונמוך.
    • התקנת סולמות כבלים וגופי תאורה (אורך: 44 ק"מ).
    • התקנת צנרת ומערכות כיבוי אש (אורך: 44 ק"מ): קווי סיבים אופטיים, מערכות FM-200 וכבלי תקשורת ראשיים ומשניים, גלאי אש, עשן וחום.
    • התקנת מערכות לפינוי עשן והכנסת אוויר נקי במקרה חירום.
    • התקנת דלתות אש ייחודיות תוצרת חברת בות' (Booth, England) ורב בריח ב-60 מנהרות מקשרות.
    • בניית חדרים טכניים, מסדרונות מילוט ומערכות מ"א ב-60 מנהרות מקשרות.
    • הקמת מפעל טרומי בטכנולוגיה מתקדמת (5,000 מ"ר) לייצור 7,000 מיסעות בטון "סלאב טראק" Slab Track (פטנט ייחודי של חברת מקס בוגל Max Bögl) במשקל 9.5 טון כ"א וברמת דיוק מירבית בהתאם למיקום שנקבע מראש.
    • שינוע והתקנת המיסעות בטון באמצעות כלי ציוד מכני הנדסי (צמ"ה) ייעודיים מתוצרת "מטאליאנס" (Metalliance), צרפת.
    • הנחת פסי הרכבת לאורך התוואי.
    • אחזקה למשך 10 שנים.
בפרויקט זה השתתפו: