קטע ד', קו הרכבת המהיר לירושלים (A1)
ישראל
- לקוח: רכבת ישראל
- תקציב: 820 מיליון ש"ח
- תיאור:
כריית מנהרה 3A (צמד מנהרות חד-מסילתיות) ומנהרה 4 (מנהרה אחודה ל-2 מסילות) עם הרחבה ל-Cross Section מסילתי של 4 נתיבים ופיצול ל-2 מנהרות לפני הכניסה לתחנת בנייני האומה (80 מ' מתחת לקרקע). הכרייה בוצעה בשיטת NATM באמצעות קידוח פיצוץ (Drill & Blast) | כריית 2 אולמות תחנת הרכבת ואולם הנוסעים (כל אולם: שטח 300 X 17 מ', גובה 27 מ') | כריית פיר דרגנועים (130 מ') בשיפוע 30% ופירי אוורור אנכיים לתחנה | כריית מנהרות מקשרות ומנהרת גישה | יציקת מנהרות ופירי דרגנועים (Inner Lining) בשיטת Cast-in-place Concrete Lining | עבודות הנדסה אזרחית: יציקת רצפות, עבודות ניקוז ועבודות איטום | הקמת גשר 9 (אורך: 250 מ', גובה: 47 מ') בעמק חלילים ליד מבשרת
בעבודות הכרייה נעשה שימוש בציוד מכני-הנדסי משוכלל: מכונות קידוח אופקי (Face drilling) של Boomer; מכונות קידוח אנכי (Surface drilling); מכונות קידוח מטריות (Multi-use drilling); מתיזות בטון, משאבות בטון, באגרים, טלסקופים, שופלים ופרקיות